صبحانه ای که شما را هیدراته نگه می دارد

به گزارش صنایع 90، بعضی از افراد، مانند ورزشکاران، برای یاری به حفظ عملکرد خود به مایعات بیشتری احتیاج دارند، افرادی که در ارتفاعات بالا یا در دماهای شدید زندگی می نمایند نیز به هیدراتاسیون اضافی احتیاج خواهند داشت. به گفته آموزشگاه تغذیه و رژیم غذایی ایالات متحده آمریکا، زمانی که بیمار هستید، باید مایعات بیشتری مصرف کنید، به خصوص اگر تب یا اسهال دارید.

صبحانه ای که شما را هیدراته نگه می دارد

اگر نوشیدن آب زیاد برای شما کاری طاقت فرسا به نظر می رسد، به یاد داشته باشید که 20 درصد از احتیاج بدن شما به هیدراتاسیون می تواند از غذاها تامین گردد. احتمالا از قبل می دانید که غذاهایی مانند طالبی، اسفناج و هندوانه دارای مقدار آب بالایی هستند و می توانند به هیدراتاسیون شما یاری نمایند اما بلغور جو دوسر نیز می تواند به شما یاری کند تا احتیاجهای هیدراتاسیون خود را برطرف کنید.

صبحانه مورد علاقه شما در هوای سرد نیز ممکن است راهی ساده برای اضافه کردن احتیاج روزانه شما به هیدراتاسیون باشد. بلغور جو دوسر حداقل به یک فنجان آب یا شیر برای پختن احتیاج دارد و با جذب آب به جو، همان مقدار مایع وارد سیستم بدن شما می گردد. شما می توانید با افزودن مقداری میوه به بلغور جو دوسر، هیدراتاسیون بیشتری دریافت کنید؛ یک فنجان توت فرنگی ورقه شده حدود 90 درصد آب و یک فنجان هلو ورقه شده 89 درصد آب دارد.

اضافه کردن دو و نیم قاشق غذاخوری دانه چیا به بلغور جو دوسر، 10 گرم فیبر و هشت گرم چربی سالم به شما می دهد. برای یاری به افزایش هیدراتاسیون، دانه های چیا را یک شب در آب خیس کنید. قبل از افزودن آن به صبحانه خود به دانه های چیا، چهار قسمت آب اضافه کنید تا نرم شوند. به گفته دانشگاه آریزونا ایالات متحده، دانه های چیا 15 درصد از ارزش روزانه منیزیم و فسفر شما را تشکیل خواهند داد؛ این دو الکترولیت در حفظ تعادل مایعات در بدن مهم هستند.

دانشگاه راتگرز ایالات متحده می گوید: اگر متوجه شوید که لوسیون روزانه شما خشکی پوستتان را بهبود نمی بخشد، ممکن است به مقدار کافی آب نمی نوشید. خشکی دهان، خستگی، یبوست و سردرد نیز می تواند از علائم هشدار دهنده کم آبی بدن باشد.

ممکن است احمقانه به نظر برسد اما اگر بدن شما کم آب گردد کمی وزن اضافه خواهید داشت زیرا کم آبی متابولیسم شما را کند می نماید. برای اینکه متابولیسم خود را 30 درصد افزایش دهید، سعی کنید حداقل 17 اونس آب بنوشید. کم آبی بدن نیز می تواند باعث بروز مشکل در زانوها گردد. بدانید که فقط یک درصد کاهش در سطح بهینه هیدراتاسیون می تواند بر توانایی مغز شما برای تمرکز و تنظیم خلق و خوی شما تاثیر بگذارد.

اینطور نیست که هر فرصتی پیدا کردید آب بنوشید. آموزشگاه تغذیه و رژیم غذایی ایلات متحده می گوید: آب بیش از حد می تواند برای سیستم بدن شما مضر باشد. در عوض، بهتر است به مقدار تشنگی خود توجه کنید و در هنگام تشنگی آب بنوشید.

به جای اینکه در پی نوشابه، آبمیوه یا نوشیدنی انرژی زا باشید، سعی کنید تا حد امکان آب بنوشید. اگر نوشیدن آب برای شما ناخوشایند است، سعی کنید یک بطری آب به همراه خیار، نعناع یا ریحان بنوشید بعلاوه می توانید طعم دهنده ها را به آب اضافه کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آذر 1402 بروزرسانی: 2 آذر 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2324

به "صبحانه ای که شما را هیدراته نگه می دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبحانه ای که شما را هیدراته نگه می دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید