سیبان دره خود بهشت است !

به گزارش صنایع 90، سیبان دره کردان در دهستان برغان، بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز منتظر شماست! روستای سیبان دره منطقه ای سرسبز و خرم، با آب و هوای کوهستانی و رودخانه های خروشان .

سیبان دره خود بهشت است !

خبرنگاران: اگر دنبال سفر کوتاه به اطراف تهران هستید آنهم به روستایی که در همه فصول سال باب گشت و گذار است همین الان سیبان دره کردان را به لیست برنامه های خود اضافه کنید.

سیبان دره کردان در دهستان برغان، بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز منتظر شماست! روستای سیبان دره منطقه ای سرسبز و خرم، با آب و هوای کوهستانی و رودخانه های خروشان در چهار فصل سال زیبایی و مجذوب کنندهیت خود را دارد. سیبان دره کردان که پوشیده از درختان بید، تمشک و دیگر درختچه های طبیعی است، زیبایی و سرسبزی خود را مدیون عبور رودخانه هزاربند از این منطقه است که از بخش های شمالی ساوجبلاغ سرچشمه می گیرد و به زمین های کشاورزی منطقه کردان و جنوب استان البرز سرازیر می گردد.

روستای سیبان دره کردان از روستاهای قدیمی بخش چندار شهرستان کهن ساوجبلاغ به شمار می رود که پیشینه تاریخی طولانی دارد. در این روستا خانه هایی با قدمت 100 سال و یا بیشتر به چشم می خورد که با خشت ساخته اند و از تاریخ کهن این منطقه حکایت دارند. این خانه ها فضای روح بخشی را به وجود آورده اند که با قدم زدن در میان آن ها می توان به گذشته سفر کرد.

مسئله بسیار شگفت انگیزی که توجه بسیاری از گردشگران و بازتماشامایندگان از این روستا را به خود جلب می کند آن است که چنین بناهایی که با چوب و خشت ساخته شده اند، هنوز هم مستحکم و پابرجا هستند و افرادی در این خانه های قدیمی زندگی می نمایند. پیشه بیشتر مردم این روستا، کشاورزی و دامداری است و عمده محصولاتشان را هم گردو، توت و آلبالو تشکیل می دهد.

چطور برویم سیبان دره کردان؟

روستای سیبان دره کردان از منطقه ها مهم گردشگری استان البرز به شمار می رود. برای رفتن به سیبان دره از شهر تهران، کافی است آزادراه تهران کرج را طی کنید تا به کرج برسید و سپس در اتوبان تهران قزوین تا رسیدن به خروجی کردان حرکت کنید، حال وارد خروجی کردان شوید و پس از پشت سر گذاشتن کردان، حدود 10 کیلومتر در جاده ای سرسبز و باریک که آسفالت هست، به مسیر ادامه دهید و از زیبایی های رودخانه برغان که در نواحی از جاده به چشم می خورد، لذت ببرید.

پس از رسیدن به دو راهی، با توجه به تابلوهای راهنما که مسیر روستای ورده، امامزاده عبدالقهار و سیبان دره را نشان می دهد به سمت سیبان دره بروید تا پس از 2 کیلومتر به مقصد برسید. طی کردن مسیر عنوان شده از تهران بدون احتساب ترافیک حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت زمان می برد.

سیبان دره کردان که به علت جاذبه های طبیعی، آب و هوای دلنشین و فاصله کوتاه تا شهرهای تهران و کرج به عنوان یک مقصد گردشگری در شهرستان ساوجبلاغ و استان البرز شناخته می گردد، دارای امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی، سوپرمارکت و آنتن تلفن همراه جهت رفاه حال گردشگران می باشد.

اگرچه سیبان دره کردان به علت آب و هوای کوهستانی خود به عنوان یکی از مقاصد گردشگری تابستانی مورد توجه قرار می گیرد، اما این منطقه در تمام طول سال بسیار تماشای است. رودخانه هزاربند که یک رود دائمی به طول حدود 22 کیلومتر است، از ارتفاعت بن رود در رشته کوه البرز سرچشمه می گیرد و در محل دوراهی ورده و برغان به رودخانه کردان می ریزد. این رود در مسیر خود از مجاورت روستای سیبان دره می گذرد و علاوه بر تأمین آب مورد احتیاج باغ های این منطقه، منظره ها بسیار زیبایی را نیز به وجود آورده است. پیاده روی در کنار رودخانه هزاربند و بازدید از این رودخانه و گذراندن ساعاتی در طبیعت دل انگیز مجاور آن، خاطرات خوشی را از سفر به این منطقه در فکر بازتماشامایندگان ثبت می کند.

در مسیر رودخانه هزاربند آبشارهای زیبایی وجود دارد که به آبشار سیبان دره معروفیت دارند و تماشا آن ها می تواند بسیار مجذوب کننده باشد. در روستای سیبان دره جنگلی زیبا و بکر به نام جنگل پروانه ها وجود دارد که زیستگاه پروانه های بسیار زیبا و فراوانی می باشد، به همین جهت سیبان دره را نیز دره پروانه ها می نامند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 20 آذر 1402 بروزرسانی: 20 آذر 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2326

به "سیبان دره خود بهشت است !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیبان دره خود بهشت است !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید