با اصول مدیریت برندینگ آشنا شوید

به گزارش صنایع 90، از برندینگ مکان تا چه میزان می دانید؟ آیا تا به حال به اهمیت برندینگ در توسعه کسب وکارها و شناخته شدن مکان ها فکر نموده اید؟ در این صورت آیا از تکنیک های اجرای برندینگ مکان اطلاع دارید؟ و یا چگونه می توانیم برای برندینگ ساختمان مسکونی و اداری و حتی برندینگ شهرک ویلایی اقدام کنیم؟

با اصول مدیریت برندینگ آشنا شوید

مدیریت برندینگ از بحث های مدرن در صنایع گوناگون است. آنچه مسلم است، برندینگ یکی از برترین تکنیک های بازاریابی و ارزش بخشی به کسب وکارها و حتی مکان ها در دنیای امروز تبدیل شده است. واژه ای که معنای اصالت، محبوبیت و کارایی را به دنبال دارد. با این وجود بحث کلیدی، چگونگی اجرا و مدیریت برندینگ است. در این باره به سراغ کارشناسان گروه نیکان رفته ایم و می خواهیم تا با تکیه بر تجارب این گروه اصول پیاده سازی برندینگ را در بحثی جامع و زبانی ساده پیش بکشیم.

برندینگ ساختمان چیست؟

واژه برندینگ، اصطلاح غریبی نیست و خیلی از ما بارها و بارها به نوعی از اهمیت این اصطلاح استفاده نموده ایم. اما این واژه فکر ما را به سمت کالاهایی فراوری شده به وسیله شرکت هایی اصیل و معتبر می کشاند. اصولاً واژه برند و برندسازی معرف نام های خاص تجاری هستند که در قامت نام شرکت ها چه در فراوری محصولات و یا ارائه خدمات عرضه می شوند.

اما در حین گفت وگو با کارشناسان نیکان به رویکرد دیگری از برندینگ می پردازیم. رویکردی که خیلی خلاصه با عنوان برندینگ مکان معرفی می گردد. البته این مکان می تواند شامل جزئیات زیادی مثلاً یک مغازه، فروشگاه، ساختمان اداری، مسکونی و حتی تجاری باشد. گاهی حتی یک منطقه گردشگری، شهر و حتی شهرک ویلایی می توانند در کانون توجه برندینگ مکان قرار بگیرد.

آیا تا به امروز پیش آمده است که برای خرید کالایی و یا ارائه خدمات، مکانی خاص را مد نظر داشته باشید و آنجا را به دیگران نیز توصیه کنید؟ اگر چنین تجربه ای دارید، خیلی ساده از جذب برندینگ مکان استفاده می کنید. برندینگ مکان در واقع هر نوع شناخته شدن مکانی خاص برای هدفی خاص است که در نزد دیگر مکان های هم تراز خود جایگاه بالاتری را در نزد مردم کسب نموده است.

هدف از برندینگ ساختمان چیست؟

برندینگ مکان نوعی استراتژی پایدار جهت بازیابی، توسعه و ارزش آفرینی است. کارشناسان نیکان هدف از اجرای برندینگ مکان را صرفاً برای شناخته شدن هر چه بیشتر نمی دانند؛ بلکه ضروری است تا از این تکنیک برای هر چه محبوب شدن مکان استفاده کنیم.

هدف از برندینگ ساختمان مسکونی و اداری ایجاد یک حس اعتماد و یا اطمینان در نگاه افراد است. تا جایی که حتی زمانی که در آن موقعیت جغرافیایی قرار ندارند، برای بهره مندی از خدمات مکان مورد نظر ترغیب شوند و یا آن مکان را به دیگران توصیه نمایند.

افراد به دلایل گوناگون مثلاً خرید کالا، خرید ملک، سرمایه گذاری، انجام تفریحات و… به حضور در مکان هایی شناخته شده، با اصالت، معروف و مطمئن علاقه دارند. برندینگ ساختمان مسکونی و اداری در راستای چنین هدفی شکل می گیرد تا مکان مورد نظر ما را به همان مرجع مطمئن و قابل اتکا جهت ارائه خدمات و یا سرمایه گذاری تبدیل کند.

آیا برندینگ مکان همان تبلیغات است؟

در سطح شهرها، فضای مجازی، سایت های اینترنتی، برنامه های تلویزیونی و… بارها و بارها با انواع برنامه های تبلیغاتی روبه رو هستیم. تبلیغاتی که با هدف برجسته کردن محصولات، خدمات و حتی مکان ها طراحی شده اند. اما آیا این تبلیغات همان برندینگ هستند؟ و یا با دو مقوله متفاوت روبرو هستیم؟

کارشناسان نیکان نگاه جالبی به این موضوع دارند. آنها برندینگ را در جایگاه بالاتری از تبلیغات معرفی می نمایند که صرفاً با تبلیغات شروع شده؛ اما از جایی به بعد فراتر از تبلیغات محیطی به شکل نوعی تکنیک ریفرال مارکتینگ نمود پیدا می نماید. طی شدن این فرایند از تبلیغات تا ایجاد محبوبیت و شناخته شدن مکان، برنامه جامع مدیریت برندینگ است. قاعدتاً برای شروع پروژه برندینگ ساختمان مسکونی و اداری و حتی شهرک های ویلایی باید برنامه تبلیغی را شروع کنیم. اما همه می دانیم که توده مردم نگاه نامطمئن به تبلیغات دارند و همین نگاه در تضاد با اهداف برندینگ است. زیرا در اهداف برندینگ به دنبال ایجاد نگاه مطمئن در توده مردم هستیم.

نگاهی به برندینگ ساختمان مسکونی و اداری

در برندینگ ساختمان، این خود ساختمان است که به عنوان ارائه دهنده خدمات با ساکنین خود و یا دیگر افراد تعامل برقرار می نماید. با استفاده از برندینگ ساختمان مسکونی و یا اداری می توانیم مجموعه ای از ارزش های نمادین مجتمع را به نمایش گذاشته تا افراد را به بهره مندی از خدمات آن ساختمان و حتی سرمایه گذاری ترغیب کنیم.

کارشناسان نیکان بر این باور هستند که برند نمایانگر شخصیت ساختمان است و می تواند برای مجموعه مجتمع مسکونی و یا اداری یک هویت مستقل باشد. حالا وقتی برای مدیریت برندینگ ساختمان مسکونی و اداری دست به کار هستیم، باید بتوانیم این شخصیت برجسته و هویت مستقل را ایجاد کنیم. در واقع برندینگ ساختمان صرفاً یک اقدام جهت بازاریابی برای فروش واحدهای ساختمانی نیست. بلکه مجموعه ای از اقدامات است که برای ماندگاری و معروفیت ساختمان به کار بسته می گردد تا کل مجموعه را به محیطی برجسته چه از نظر سرمایه گذاری و چه از نظر بهره مندی خدمات مسکونی و اداری تبدیل سازد.

ساختمان های مارک دار یا همان ساختمان برند شده در فکر مردم ماندگار هستند و در اثر گذر زمان هرگز از محبوبیت و جایگاه ارزشی آنها جهت سرمایه گذاری کاسته نمی گردد. در عین حال همیشه واحدهای مسکونی و یا اداری و تجاری چنین ساختمان هایی سریع تر و گران تر به فروش می رسند.

برندینگ منطقه ها گردشگری همیشه یکی از بحث های جدی در برندینگ مکان بوده است و در این سال های اخیر با الگوی مدرن تری از آن با عنوان برندینگ شهرک ویلایی نیز روبرو هستیم.

آیا تا به امروز پیش آمده است که در خلال صحبت با دیگران از فرصت سرمایه گذاری در شهرک های ویلایی صحبت کنید؟ و یا از امکانات، خدمات، امنیت و زیبایی یک شهرک شنیده باشید؟ این شهرک ها چگونه توانسته اند تا این مقدار محبوب و مشهور شوند؟ کارشناسان نیکان ارزش سرمایه گذاری شهرک های ویلایی را در جایگاه فرامنطقه ای آنها می بینند.

قاعدتاً از مردم محلی در منطقه ها خوش آب وهوا انتظار نداریم که به واحدهای مسکونی و یا زمین های واقع شده در شهرک های ویلایی سرمایه گذاری نمایند. بلکه می خواهیم تا افراد را از دیگر منطقه ها جهت سرمایه گذاری و حضور در شهرک های ویلایی ترغیب کنیم. لازمه این کار حضوری مطمئن در ابعادی فرامنطقه ای است. ماجرایی که با استفاده از تکنیک های برندینگ شهرک ویلایی به مرحله اجرا می رسد. با استفاده از تکنیک های برندینگ می توانیم آوازه شهرک ها را در سراسر کشور پخش کنیم و خیل بسیار افرادی که دنبال فرصت های سرمایه گذاری مطمئن هستند را جذب نماییم.

مدیریت برندینگ از تئوری تا اجرا

مدیریت برندینگ یک نوع استراتژی است و قرار نیست تا ما را با فرمولی یکسان برای هر نوع پروژه ساختمانی مسکونی و یا اداری روبرو سازد. به یقین برای شناخته شدن مکان ها و ماندگار بودن آنها به اجرای تکنیکی برندینگ مکان احتیاج داریم. اما این برندینگ یک برنامه بلند مدت است که باید با حوصله در طول سالیان ایجاد گردد.

قدم های اولیه در همان فاز نخست از تدوین استراتژی های بازاریابی، تبلیغات محیطی و مجازی می گذرد. در نهایت ضروری است تا برای تدوین یک استراتژی بلند مدت اقدام کنیم. مدیریت برندینگ برای چگونگی طی شدن این فرایند است. در مدیریت برندینگ ضروری است تا دورنمای جامعی را ترسیم نموده اما اقدامات اولیه را دقیق و درست بچینیم تا قدم به قدم برای هر چه شناخته شده تر شدن مکان اقدام کنیم. دقت کنید که برندینگ مکان برای نفوذ در اذهان، ایجاد مکان محبوب، ارزشمند و معروف اقدام می نماید که حتی در درازمدت از ارزش آن کاسته نخواهد شد.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 2 دی 1402 بروزرسانی: 2 دی 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2327

به "با اصول مدیریت برندینگ آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اصول مدیریت برندینگ آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید